måndag, september 25, 2006

Mollys dagliga sällskap




Mia är Mollys bästa kompis. Jag tror att hon tror att Mia bor med oss, för oftast är hon där när Molly ska sova och vi träffas varje dag. Så fort vi går ut frågor hon-Mia? Och hon kiknar av skratt när dom busar, och hon gör till sig som för ingen annan. Hon är inte lättflörtad lilltjejen, men när hon älskar någon så visar hon det. Det är värme för mitt mammahjärta att Molly får mysa med moster så ofta hon vill.

Agnes och Love träffar vi nästan varje dag. Molly säger bådas namn om än något otydligt och har börjat småle lite när hon ser Agnes. Dom leker bättre och bättre för varje dag och man behöver inte passa dom hela tiden. Men en del bråk blir det. Speciellt om leksaker. Och båda vill ha samma grejer. Molly får tuffa till sig lite, det kan hon behöva. Men hon tycker inte om när jag håller Love. Då gråter hon och klänger och vill komma i famnen. Tur att vi inte ska ha syskon än, eller kanske otur? Jag blir speciellt sugen då Love ligger i mamma Jills bärsjal och sover. Det ser fantastiskt skönt ut. Varför varför skaffade jag inte bärsjal till Molly???

Idag är Molly med pappa i badhusparken medan jag skriver så svetten lackar. Vi ska ju till sthlm snart så det gäller att jobba undan lite innan ledigheten. Imorgon ska jag till skellefteå för första gången på jobbsamtal. Spännande och lite pirr i magen. Det var ju ett tag sedan man var igång.

Annars händer det inte så mkt. Tror just nu på Cissi i Idol. Längtar tills Lost kommer igång igen och hoppas att jag inte är för förkyld för Yoga ikväll.

Inga kommentarer: