torsdag, september 27, 2007

det är sådär höstigt vackert


Jag trivs verligen med hösten. Åtminstone nu när allt går i rött och orange och gult och det bara är lite lagom kylslaget på mornarna. Vore helt perfekt med en springtur eller en vanlig enkel promenad. Fast fogarna säger NEJ! och jag respekterar det. Har istället köpt en vegetarisk kokbok samt Lasses nya på Åhlens. Så nu blir det matlagning och inlyssning. Och skönt skönt att det är helg och ledigt imorogon. Jag och Molly ska vara en glad duo som inte bråkar, skriker eller gråter. Vi ska läsa och prata och leka lite ute. Kanske hälsa på hos någon eller fika på stan. ( OBS! detta är en mammadröm för Molly är 2,5 och ÄR kan själv, vill inte och NEJ!)

Soppan väntar på att bli gjord. Jag får väl slita mig om det ska bli nåt av med dom där sletna grönsakerna i kylen.

Inga kommentarer: