onsdag, september 19, 2007

skriva sånger om pricken


Imorse såg jag elaka flimmer igen. Obehagligt. Det släppte iallafall efter en halvtimme eller nåt. Någonstans mellan Herr Padda och Alfons Åberg i soffan med Molly. Jag hoppas att det inte är nån hemsk Housetumör, men det lär väl visa sig....

Idag ska jag försöka diktera en eller flera fina sånger till min rykande färska Pricken pjäs. Och försöka hinna handla lite mat ( fast jag fortfarande inte fått några pengar från akassan och därför måste ta från Mollys sparkonto) Igår klarade jag mig undan affären genom att sno ihop en soppa på det som fanns kvar i kylen. Det kommer inte att gå idag kan jag säga.

Annars går dagarna fort och på fredag styr jag kosan mot sthlm och kurs i Hallunda. Hotellfrukost och färdiglagad lunch och middag. Ser fram emot det och hoppas att rumpan håller och att flimmret försvunnit.

Ikväll missar jag inte Idol och Heroes. Puffar för alla som kikar in här att fylla i min enkätundersökning om superkrafter i inlägget innan detta.

3 kommentarer:

Annas resa sa...

Hej Hanna! Kul att du kikade in till mig också! Jag är inte säljare av me&i, men jag har haft några partyn hos mig. Kläderna är ju så fina!
Hon som sålt hos mig heter Susanne Grundberg och du når henne på tel 14622. Lycka till!

Hanna sa...

Tack!

Anonym sa...

Hej! Jag jobbar som musiklärare och försöker få tag i en musikal till mina 7or som de kan sätta upp nu i vår. Har spårat in på Pricken och hamnade här. Är det möjligtvis så att du skrev några klart din Pricken musikal? Går det att få tag i den på något sätt, låna eller köpa?

Mvh Matilda Abrahamsson

( svara gärna till matildaabrahamsson@hotmail.com )