söndag, september 30, 2007

En tjej och my little pony


Molly badar badkar med my little pony från årets upplagor av loppisarna på badhusparken. Alla från 80-talet och bedårande. Med i plasket är även en hög med playmobil.

Idag har vi gjort veckomatlista och handlat. Den ser ut såhär:

Idag: rester till lunch, hembakad Pizza till middag. ( den blev OOOooootroligt god)
Måndag: Kycklingwok m jasminris
Tisdag: Stekt pannkaka från frysen ( det är då vi har barngympa och stressigt)
Onsdag: Currykyckling m banan och bulgur
Torsdag: Potatis-soppa ( soppa äter vi minst en gång i veckan, I love)
Fredag: Broccolibiffar m tomatsås och smaksatt bulgur
Lördag: ?
Söndag: Gör vi ny lista

Det är guld värt att veta vad man ska äta tycker jag, speciellt när man är trött och hungrig och inte orkar komma på ett endaste dugg.
Vi gör alltid dubbla portioner och äter därför medhavd lunch från "igår" Dock är torsdagar en soppdag, eftersom att vi unnar oss uteätarlunchlyx på fredag.
Det lagas grönsaksrätter och kyckling minst en gång i veckan, eftersom att jag är en gammal avdankad vegetarian. PÅ senare tid har jag börjat exprimentera med kött och tycker att det går ok, men lagar det inte själv. Fisk äter jag inte pga tidigare allergi, men Molly får som tur var sitt omega 3 på dagis. Johannes får ta sitt eget ansvar och jag har klarat mig hittills.
Nu vet ni allt om våra matvanor också. Om det var någon som undrade.

Resten av dagen: Fika i mammas nya lägenhet, johannes gör ett första besök på gallerian och kommer ut med ett par nya fina skor, pizzabak, lövkrattning och betala räkningarna. Förhoppningsvis hinner vi klämma i oss lite fruktsallad och tvätta också, innan det är nattinatti.

1 kommentar:

Anja och Jonas sa...

Veckomatsedel = vuxent, ospontant, planerat och tråkigt, MEN helt oslagbart bra när matkoman kommer, tidsbristen och fantasin saknas.
Skönt att höra att det är fler som gör så, Mari hör väl också till samma skara?!

Jag hade aldrig någon my little pony, bara en Cinyd häst.. kanske ska köpa en i badhusparken nästa sommar!