måndag, september 03, 2007

Välkomen tillbaka Hanna!

Idag har jag jobbat första dagen. 4 timmars sittning vid datorn. Och svanskotan hänger med och känns. Men ack så underbart! Jag vill ju jobba! Jag har gjort min augustimånad som arbetssökande och nu är det bara att gneta på tills värkarna sätter igång ;)

Men faktiskt. Det är skönt att göra något annat än städa, diska, tvätta och laga mat. Och på jobbet kan jag i lugn och ro lägga fokus på det jag gör utan att oroa mig över att det ser ut som kriget när jag tar stegen upp på övervåningen. Älskade ungen får stimulans och mat och kompisar på det bästa dagiset och är förhoppingsvis glad när jag hämtar henne vid 14-15 tiden. Jag kan äta min frukt och dricka kaffet/the i lugn och ro. Och ta barnfri lunch på stan nån dag i veckan. Och jobba snabbt, snabb som jag är. Min dryga halvtid lär iallafall inte slita ut mig den första månaden.

Nu ska jag satsa på yrkeslivet (i nån månad till). Hurra hurra hurra!

1 kommentar:

Anonym sa...

hurra hurra hurra! då tar du, jag och Mari en affärslunch snart.