onsdag, september 05, 2007

Mvc v. 25

Jaha. Mina supervärden från första graviditeten håller i sig. INTE!
Jag som stoltserat med att jag inte behöver järn ligger nu på ett värde av 100. Dessutom är mitt blodtryck nere på 96. Jag har kännt mig väldigt andfådd sista tiden och barnmorskan log menande och sa, har du provat niferex? Så nu blir det en vända till apoteket.
I övrigt, magen mäter 24 och jag har lagt på mig 7 kg sen inskrivningen. Hjärtljuden ligger på 140 som sist. Enligt folkmun blir det en pojke om det är under 140 och en flicka om det är över. Om man ligger mitt på då????

Ikväll ser jag nya serien Heroes kl 21 och värmer upp med Idol innan. Fast egentligen tycker jag mer om själva slutfasen av tävlingen. Hur kul är det att se unga människor göra allt för att få visa upp sig i tv, oavsett om dom kan sjunga eller inte? Hur som hellst är jag inte bättre än att jag sitter där.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är hopplöst det där med järnet - det är nog någonting som går...

140..betyder det att man får en hermafrodit? Men å andra sidan verkar barnet göra sitt bästa för att hålla er i ovisshet. det skall bli en överaskning det är klart.

Pumpa dig full med järn nu, och sköt om dig. Kram

Hanna sa...

jag har påbörjat operation blodtillskott. Än så länge igen skillnad. Trodde jag skulle få hjärtinfarkt idag när jag gick uppför trappan. Hjärtat har lite svårt att hänga med på sånna strapatser. men jag låg och vila lite och sen åt jag ett granatäpple och så var allt frid och fröjd.

Molly låg under 140 hela graviditeten, innebär det att hon egentligen är en kille?

KRAM!