tisdag, september 25, 2007

Syskonvagn eller inte?


Vad tycker ni som har flera barn, någorlunda tätt? Ska vi köpa en syskonvagn eller inte? Molly kommer att vara 2år och 8 mån när lillskruttet kommer. Hon sover fortfarande i sin vagn på dagis och sitter i den kortare stunder när man är på stan osv. Jag som är bortskämd med min lättmanövrerade Urban Jungle singelvagn är gruvligt sugen på en likadan dubbel, går att köpa begagnat för ca 4500kr på blocket. Vi kommer säkert att promenera endel då det kommer att ta lika lång tid att lasta in alla i bilen som att gå med vagnen om vi ska göra ärenden.Är det att kasta pengarna i sjön? ÅÅÅåååååalla dessa beslut. HJÄLP, kom med åsikter!

3 kommentarer:

Annas resa sa...

Vi har använt vår syskonvagn massor! (emmaljunga twin cerox). Den har varit med på skogspromenader, skuffats in på Ekbergs och rullat otaliga vändor till och från dagis.
Senast idag tryckte jag ner båda två i den på väg till dagis, och då är Ebba ju 4 år, ändå.
Oftast används den mest bara när Ville sover middag i den på helgerna och han skulle aldrig ha rymts i enkelvagnen längre.
syskonvagn - rekommenderas av oss!

Sanna Eriksson sa...

Då köper man till en liggkorg eller? Jag måste verkligen säga att jag känner mig helt tafatt i den här vagn-ljungeln.
Tycker det låter som en vettig idé. Det går ju säkert att sälja den vidare sen oxå om den blir överflödig.

Anonym sa...

Hej vännen!
Kul att följa ditt otroligt aktiva liv på bloggen!! Hoppas att du mår ok med rygg och annat. Läste om att du såg suddigt, vet du att det gjorde jag också under en period av graviditeten nu andra gången. Tror att det mest berodde på stress och trötthet för det försvann när jag drog ned tempot lite...
Vi har inte skaffat syskonvagn utan ståbräda istället och Wille ÄLSKAR att stå där och åka, plus att han kan hålla koll på Alicia (som han ska sköta om så mycket det bara går). Han brukade åka ganska mycket vagn tidigare, men verkar inte sakna det alls nu. Vi har ju kvar hans vagn så han får ligga och sova i den ute ibland, men det är inte så ofta.
Ska fortsätta förbereda arbetsrummet för ommålning medan barnen sover.
Sköt om er däruppe!!
Stora kramar, Therese