onsdag, januari 31, 2007

att vara arbetslös

är inte så kul. Inte om man heter Hanna och inte vill annat än att frälsa världen med Dramatik! jag försöker övertyga och tjata och tigga på mina bara knän, men det går SEGT. Pite har inte riktigt förstått vilket tillfälle dom just nu! Med dom fjuttiga timmarna jag har i skellefteå och en ny teatergrupp på regnbåden kommer man inte långt pengamässigt. Men jag ska försöka att ha TÅLAMOD ( har jag nämt att det inte är min starkaste sida?)

Idag gick jag iallafall ut på en promenad på morgonen för att komma bort från arbetslösheten och in i "å vad det är härligt att vara ledig och fri och kunna göra vad som helst-heten" och det lyckades ganska bra. Efter en timmes snabb powerwalking förbi Maris fina hus och Christinaskolans fasader så hade jag kläckt tre nya ideer och fått lusten tillbaka. Sedan dess har jag ringt tre samtal, skickat ett mail med bifogad projektide samt beökt stan och köpt ett par nya fina byxor+tröja från rean. Hade planerat att köpa norahs Nya men den hade inte kommit in än. Det får bli morgondagens projekt, förutom att se bebisteater på krokodil kl 10. Fortbildning kallar jag det;)

Igår träffade jag en gammal kontakt som jag jobbat med. Vi småpratade och han frågade om jag var på besök i stan. När jag sa att jag flyttat hem sa han "Jaha, jag trodde inte att du var en sån som skulle flytta tillbaka." Vad menade han med det? Kändes iallafall som en konstig kommentar.

Nästa vecka fyller prinsen år. Vad ska han få? När jag frågar kommer han med tråkiga nyttiga förslag. Det kan han köpa själv tycker jag. Jag vill ge nåt kul, men inspirationen är inte på topp. Förslag?

4 kommentarer:

Anonym sa...

OBS: Inga förslag från Beijer eller Laitis kommer att falla i god jord.
/Prinsen

Anonym sa...

Ge honom en ballongfärd över Stockholm till våren. Hälsningar Grubbströms i Berga.

Anonym sa...

varför inte en hylsnyckelsats från Beijers? Eller kanske en spade från Laitis?

Anonym sa...

DOH