torsdag, januari 25, 2007

lonely at last

Så var det då äntligen onsdag kväll och dags för Anna, middag och lite luleshopping. Sammanfattningsvis:

Shopping i luleå: 3+
Hittade inget speciellt. Köpte en t-shirt på HM och ett halsband. Kollade in skor men hittade inga som jag bara måste ha så då fick det vara. Börjar bli rejält less på all tråkig rea. Fram med det nya för tusan!

Middag i Luleå: 3
Åt på pastaresturang men jag valde pizza. Den gick ner men inte mkt mer. Drack även ett glas vin som inte heller var ngn höjdare. Men lugn och ro är inte att förakta och jag njöt av sällskapet.

Anna i Luleå: 4
Hon är en liten tjej Anna. Kom in på scenen med svart kapuschongjacka och kängor. Visst tänker jag på skräckfilm när första låtens intro spelas. Och hon har en vidunderligt vacker röst.Tyvärr är lokalen helt fel och vi sitter högst upp i den nybyggda konserthallen så känslan av nära har svårt att innfinna sig. och ljudet är inte bra alla gånger. Troligtvis är det sånt som med tiden kommer att bli bättre i luleås nya stolthet kulturhuset. Jag är iallafall glad att vi var där, jag och Johannes och Anna och alla andra. Kul med kultur! När och vad är nästa arr? Och kommer det att bli ett "rum för barn" även i Luleå- Hoppas!

Nu tillbaka till vardagen och dagens inte lika roliga middag- Grönskasoppa och bröd. Men till efterrätt blir det semla från Ica. Och när Molly somnat kanske jag vågar mig ut på prommis med min hurtiga lillasyster.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill också se anna. Kanske snart i en konsertlokal nära mig?

Hanna sa...

Vem vet, men det ryktades att det var turneavslutning....

Anonym sa...

Det vill jag också, håller med dig om rean!
Ha det gott, kram