tisdag, januari 23, 2007

trots

Jag och molly bråkar en del nuförtiden. Om att man inte ska hälla ut mjölk och vatten och mat på golvet. Om att klä på sig eller inte. Om hur många böckervi ska läsa innan sovstund osv osv. -Nej! jag vill inte, ekar mellan våra väggar både dag och kväll. Som tur är finns dagis. Då får jag jobba utan att bli avbruten hundrasjuttio gånger. Och det finns inget bättre än att hämta henne kl 3 och kramas och hitta på nåt kul tillsammans innan mat och stök på kvällskvisten.

Annars rullar det mesta på som vanligt. I källaren börjar vår tvättstuga ta form. Två väggar är kaklade och golvet är klinkrat. Det bli finfint ska jag säga. Det ska blir såååå skönt att kunna tvätta och duscha hemma även om det är nära till morfar. Men i -20 känns det mest utanför dörren långt bort.

Jobbfronten inget nytt. Jag jobbar på det kan man säga. Mailar och ringer. planerar och skriver. Köper in litteratur och små måste ha grejor. Nu sist kom " Sagolek" på posten ( www.sama.se ) som jag hoppas ska inspirera till nya fina sagor i skolan.

Mia slutar tidigt idag så jag tror att jag hämtar upp henne på skolan och tar en tur på stan innan Öjeby bibliotek får äran att bli besökt för en bokutförsäljningskoll. FYNDA!!!

Puss puss

Inga kommentarer: