måndag, januari 08, 2007

kontor och spark i present

Det börjar bli dags för lite före och efterbilder. Ska bara packa upp alla lådor först. Och ställa in allt i alla skåpar. Och så vidare. Idag har jag gjort en kraftansträngning med kontoret. Har packat upp alla mina drama/teaterböcker och fixat med manus i mitt nya dokumentskåp. Nu är det bara att börja planera. och fixa lite med inspirationsmatrialet- alla mina fina leksaksgubbar och sparbössor och hus. ( spanade på nya muminfyren idag på Barnens hus, men det kändes lite för dyrt...)

Lämnade mitt lilltroll på dagis idag. Hon var tapper och grät inte fast underläppen darrade. Det svider i hjärtat. Men när jag hämtade henne berättade hon glatt att hon lekt med hampus och att det varit kul på dagis. Hon får nog inga allvarliga sviter;) från förskolan.

Efter lämningen bar det av till skellefteå och fortbildning för en hop högstadielärare. Det gick jättebra. Kul att arbeta med vuxna för en gångs skull.

Måste oxå berätta om mitt fantastiska fynd på biblioteket i stan. Jag for förbi innan jobbet för att kolla in nån cd bok till bilfärden och då gluttade jag lite på till salu borden. Och till min stora glädje sålde dom ut 9 pjäsböcker för barn och unga, såna som jag lånar titt som tätt. Mitt eget bibliotek ropar hurra! 25 kronor och miljoner ord rikare.

Igår hade vi familjemiddag hos Lidströms. Vi fick en SPARK i julklapp. Här ska sparkas! fantastisk present! Molly fick en plastservis och en bobbycar. I morse klockan 05 vakande hon och sa: upp pappa, upp!! Kaffe!

Imorgon ska jag till arbetsförmedlingen. spännande...Hoppas få en till en fika med någon söt mammaledig tjej oxå, blink blink!

7 kommentarer:

Mari sa...

Här är en rätt förkyld-ful föräldraledig som vill fika! Ringer direkt veterinären har hört av sig i morgon.

Kramar.

Anonym sa...

Hej Hanna! 10 jan-07.

Roligt att ni har börjat komma bra igång efter er Thailand-resa. Att du fått ordning på ditt kontor och att Molly tycker det är kul att få vara på Dagis igen och Jocke börjar på ett nytt jobb. Jag gissar att ni har lite vinter hos er, så ni kan använda sparken ni fick. Hoppas det. Här nere är det 8 plusgrader och barmark. Vi skulle vilja ha en del vit, vacker snö också. Jag tyckte synd om dig Hanna, för att du förlorade din mobiltelefon i Thailand. Hoppas du snart kan skaffa dig en ny sådan, med samma funktioner som du hade i den förra. Vi mår bra och allt går sin gilla gång här i Åkersberga. Det var roligt att ha Lidströms familjen här hos oss på julafton. Jack var något spänd inför tomtebesöket till att börja med, men sen släppte det, sedan han fick motta paket ur tomtens hand. Vem var tomten då? Svar: Erling och den uppgiften skötte han med glans. Blir kul följa er vidare vardag i ert fina hus på Backevägen i Piteå. Ha det så gott och sköt om er alla tre. Vi hörs. Många hälsningar från oss fyra här på Murkelvägen i Åkersberga / Ingrid.

Anonym sa...

Hej Ingrid, vad kul att ni i berga har hittat in till vår blog!

Jag skulle mycket gärna ha sett Erling som tomte, måste vara den bästa tomten som finns. Det hade varit en bra show! Tomten i Thailand höll inte samma klass. Han visste inte hur en tomte för sig utan dansade bara omkring och svängde med rumpan mot ungarna.

Vi hörs, nu måste jag fortsätta jobba.
/JL

Anonym sa...

Hej Johannes! 11/1-07.

Kul att du svarade på mitt inlägg. Kan vara jobbigt för Hanna, att ensam skriva i bloggen hela tiden. Blir lätt stressigt för henne då. En sådan tokig tomte ni verkade ha haft i Thailand, som nästan bara dansade omkring, fast julklappar delade han väl ut mellan dansuppvisningarna, hoppas jag? Det hade varit roligt om ni också hade varit med här på Murkelvägen och julat. Det får bli till ett annat år istället, som ni gör det. Upplevelserna i Thailand har gett er många fina minnen för livet, förstår jag, så det var helt riktigt att ni gjorde en resa dit. Hoppas Hanna finner ett intressant jobb på ganska nära håll snart, ett som motsvarar det hon är utbidad till. Var i Pite har du fått anställning Jocke? Inom vilket företag? När exakt börjar du? Hoppas du ska trivas bra. Erling har slutat snusa. Det gjorde han för ca 2 veckor sedan. Det är fortfarande jobbigt att vara utan, "säger han med abstinensbesvären som blir, bl a yrsel känner han av. Han gör det mycket bra, tycker jag, som kan avhålla sig från giftet. Imorgon börjar filmstudion igen efter juluppehållet, på biografen "Facklan", nere i Berga centrum. Ska bli kul få sätta igång och studera ett antal förstklassiga filmer igen, fram till mitten av Maj. Det är djupare och mer tänkvärda filmer som visas där. Hassans företag expanderar, fler företagskunder har dom fått killarna. Roligt för dom. Sussie tar körlektioner nu, på Österåkers trafikskola och det går bara bra för henne. Hon blev 18 år den 15 dec. Den 16 dec fyllde Erling 50 år. Båda blev ordentligt uppvaktade av arbetskamrater, respektive klasskompisar, vänner och släktingar, så dom vart så nöjda.

Jag avrundar för denna gång. Du, Hanna och lilla Molly får ha det så fint och sköta om er på bästa sätt. Erling och ungdomarna hälsar till er. Hälsa till dina tjejer Johannes. Vi hörs igen.

Många hälsningar o kramar från mig / Ingrid.

Anonym sa...

Ja jag är ju inte mammaledig men jag är ledig imorgon och fikar gärna om ni ids komma hit. Vet ett bra fik på Söder

Hanna sa...

mmm... en lunch på Chutney skulle inte vara så dumt....längtar efter er....

Anonym sa...

Jag har sett att du varit ledi. Inga mail.
Eller ledi å ledi. Sykskriven, rycken vettu. Förlufte mej i skogen i vintras.

/JL