söndag, januari 28, 2007

bad och palt en söndag i januari

Det är nästan 20 minus och solen skiner utanför fönstret. Om jag inte visste hur kallt det är skulle jag nog fundera på en promenad. Kanske tar en iallfall. Utan täckbyxor? Nja. Vi får se. Hela familjen har nyss kommit hem från badet och väntar nu på att palten ska koka klart ( inte hemgjord, coop) så att vi kan äta. Sen ska Molly sova och räkningarna betalas, matlistan skrivas mm mm mm. Vardag i våra liv. Det är något med söndagar som får mig på lite dåligt humör. Jag hoppas det vänder. Det kanske får bli en promenad iallafall.

Funderar på att gå tillbaka till mitt gamla nyttiga liv och säga upp bekantskapen med fika och godis på veckorna. Men det känns tråkigt. Fast kanske nödvändigt. Jag är storkonsument. Fast jag väntar nån vecka till. Baka semlor en söndag? Man kan alltids fundera på det.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Söndagar är dom bästa dagarna under hela veckan. Men det förutsätter att man inte är för "duktig" och försöker klämma in allt som skulle ha gjort tidigare under veckan under just den dan. Och inte heller får man gå och oroa sig över att helgen är slut och fundera över allt det som man skall göra till veckan, med jobb och så.
Ta hand om varann!

kram

Mari sa...

Hej min vän! Jag längtar efter dig, men nästa helg kommer vi hem.

Den gågna veckan har varit min värsta utan godis och fika på vardagarna sedan vi flyttade till Umeå i september. Ren kamp och dåligt humör. Hemskt, har det varit. Hoppas att nästa vecka blir bättre ...

Hanna sa...

Danne: Jag vet...men fröken duktig bor i mig. Men som tur var är jag också anarkist ibland och skiter i att vara duktig. Dagen blev toppen iallafall efter promenad, semlorbak och ipod inladdning av musik. Här ska fikas!! Kom förbi vetja! Vi tar hand om varandra såklart, det är ju det kuliga med att vara gift...prova på det oxå ngn ;) att va gift menar jag. Vad jag vet är inget bröllop inskrivet i kalendern än....Vill träffa er NU!!! Kommer ni i påsk eller???

Hanna sa...

Mari: Du är så duktig! Och det är inte kul att vara på pisshumör, ja vet. men abstinensen är stark. Ska bli så kul attni kommer till helgen, kram kram kram