lördag, januari 06, 2007

Home sweet home

Hemma igen. Och nu som officiella Backevägenbor. Vi har lämnat den tillfälliga lägenheten hos morfar och kurat ihop oss i HUSET.
Vi går runt och småler mest hela tiden. Äntligen. Jag kan inte med ord beskriva hur skön vår säng är. Eller hur bra det känns att sitta vid köksbordet och äta frukost en fredagmorgon kl 06.
Det är massor kvar att göra och inget är väl klart, med vi kan bo i vårt eget hus! Och det efter att ha vilat ut ordentligt på Koh Lantas varma stränder. Molly pratar mest om hur hon sprang och ramlade. Och elefanterna, och badet.

Resan hem gick bra men tog hur lång tid som hellst. Vi fick vänta 4 timmar på flygplatsen i Krabi. Sedan 6 timmar flyg till Dubai. Väntan 1,6 h. Flyg till sthlm 6,6 timmar och sedan väntan i 4 timmar på flyget till Luleå. Och så bilfärd med mormor och mia. Det allra bästa var den superlyxiga frukosten på sas radisson hotel på arlanda. 150 kr per person och det var det helt klart värt. MUMS. I love hotelfrukost!

Minnena från semestern; snorkling, MATEN, shoppingen och lyxiga barnfria kvällar med var sin drink i handen och en tjock bra bok. Det behövde vi. Det ska vi göra om. Nångång. När vi behöver pause igen. Nu vill vi gotta oss i huset. På måndag börjar vardagen. Johannes börjar nytt jobb. Jag har lärarforbildning för högstadielärare i drama i skellefteå. Molly ska på dagis. Välkommen vardag!

Ikväll ska vi försöka koppla in internet hemma. Då kanske jag blir en flitigare bloggare. Och kan skriva i mitt eget KONTOR!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Välkomna hem! Till huset och allt! Kul att ni har haft det bra och är glada att komma hem= det bästa! Kram.

Anonym sa...

Nu har vi internet!!
Hanna bloggar nog imorgon igen.
/Johannes L

Anonym sa...

Vilken underbar känsla, längtar efter att få ha nåt alldeles eget. Lycka till med allt! Skönt att få hinna träffa er innan vi åkte tillbaka till stockholm ni kommer verkligen att trivas i ert nya slott. Är dock lite avundsjuk på er solbränna såhär mitt i vintern.
Har fått mig en ny favoritbyxa tackar så mycket för dom. Även ett stort tack för den fina boken som gav inspiration till min själ att vilja skapa./Kram Lisette