lördag, januari 13, 2007

Lördag med bigbox

Skön lördag i Piteå. Rapporteras från Backevägen 3, kontoret.

Gick upp vid 06 med Molly som ville leka i sitt rum. Parkerade mig i Mollys växasäng från ikea och läste lite bok medan hon stökade på med ett dockhus och gubbar. Fixade när Johannes vaknat med mitt kontor och nu finns tavlor, gubbar, böcker och spargrisar uppsatta. Lovely! inspiration, funktion och utsikt över assi. Förlåt, Kappa. eller var det smurfit? Hursomhelst. johannes tycker att jag ska skriva en saga om fabriken, men jag vet inte... Fortsatte dagen med en härlig macka och fika på krokodil tillsammans med väninnor och barn. Molly åt korv och sov sedan sött i vagnen utanför. På hemvägen inhandlades vintetra och en flaska dyrare vin, samt en Miffy matbox på nya inredningsaffären "Min stil". Nu, efter mat och godis och chips och entvå gls vin känns livet lätt att leva. Skönt.

Tänker på er i stockholm som ofta känns allt för långt bort. måste boka en resa snart!
Martin och Maria m fam. Hoppas allt har gått bra, vi har massa fina bilder på er som vi måste skicka iväg snarast.Kram!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som en härlig lördag och skönt att fått till kontoret!

Själv så har jag jobbat och byggt med lego! =)

yogamamma sa...

Halloj Hanna!
Här kommer en hälsning från din gamla yogakompis i Sthlm! Följer ert nya Piteå-liv på din blogg! Ni verkar haft mys i Thailand, härligt!! Här i Sollentuna lever livet på, Ebba går på dagis och stormtrivs, vilket är härligt! Jag jobbar på och det är helt ok, stormtrivs gör jag dock inte men som sagt, det är helt ok! Vore kul att få till en träff om ni kommer till Sthlm!!

Kram på er!
Marika

Hanna sa...

Hej marika! Tänker ofta på er, och vill såklart träffas så snart det bara går! Hälsa alla så mkt från mig, kram!!

yogamamma sa...

Hej på er!
Här kommer en liten hälsning från mig och Emmie!
Följer också ert liv i piteå via bloggen, men har varit dålig på att göra inlägg... Vore så kul att ses nånting, hoppas det går att ordna om ni har vägarna till storstan nåt framöver!
Med oss är det bara bra, har utsatt Emmie för vattkoppssmitta förra veckan så till helgen är det dags att börja leta prickar!!!
Ha det bra, kram Annika