torsdag, januari 18, 2007

utan tv förliser jag på denna ö

Vi har inte haft tv sedan i slutet på oktober. jag missade bla sista avsnittet av Lost. Och ska jag vara ärlig så har det varit ganska skönt. Jag har läst, lyssnat på radio och tänt ljus där tvn förut sken upp. Men nu börjar jag längta efter vissa program. Som tex Antikrundan, House, Grey´s, Lost och kanske ett och annat avsnitt av let´s dance ( för att kunna förstå alla löpsedlar fre-lör) I helgen ska mkt göras, bla ska tvättstugan kaklas, lister spikas och sparken monteras. Men jag hoppas att även antennkabeln från taket ska pluggas in. Då kan vi göra iordning tv rummet på nedervåningen. Övervåningen är fortfarande belamrad med kartonger, så för den finns inget hopp än.

På jobbfronten ser det ut sådär. Jag har ringt musik och dansskolans rektor och tjatat och kanske finns det en möjlighet att sätta igång ngt där, men tålamod har aldrig varit min starkaste sida. Jag jobbar en del i skellefteå och det har än så länge stärkt mitt självförtroende, det har gått jättbra helt enkelt. Men jag tänker att jag ska försöka skriva lite manus för framtiden och sälja mig själv lite mer i skolorna. Och så vidare. och nu får jag dessutom stämpla, hurra!

( men om jag får ett jobb i sthlm, som jag MÅSTE söka, så blir vi tvungna att flytta igen, med hela familjen. Eller så kan jag veckopendla med stöd av arbetsförmidlingen som ger en gratis hemresa i månaden- det är ngt att fundera på.....NOT!!!!)

Idag blir det lunch med Jill på bryggargatan och sedan ska jag sitta hemma och jobba och vänta på ugnsreparatören som skulle komma ngn gång mellan 12-14....

Molly grät idag när jag lämnade henne. Arma unge. Och stackars mitt mammahjärta. Men lämnade henne gjorde jag iallafall.

Inga kommentarer: