måndag, november 19, 2007

den som väntar på ngt gott....

Det är svårt att känna sig säker på något eller att få bestämda svar när det gäller mödravård.Men jag ska försöka berätta vad jag nu vet. Idag har ju vi alltså varit på Ultraljud.
Ja, bebisen ligger på sniskan fortfarande. Nej, moderkakan ligger inte i vägen. Ja, jag ska fortsätta jobba som vanligt ( ingen anledning till sjukskrivning) Ska på nytt ultraljud om två veckor, dvs när jag gått 38 v. Då avgör man om det blir vändförsök eller om man låter bebisen ligga som den gör tills förlossningen startar. Man beslutar inte om snitt överhuvudtaget utan man vill att citat " naturen ska ha sin gång" och förhoppningsvis vänder sig barnet neråt av sig själv när värkarna börjar massera den. I annat fall tar man beslut om snitt där och då på förlossningen.( betyder alltså att jag ska gå den tid som kroppen vill ha bebisen i magen, inget planerat snitt)

Jag vet inte om jag är ett kontrollfreak, men lite jobbigt känns det. Att mentalt förbereda sig på både förlossning och snitt eller typ både-snurrigt! Visserligen vet man aldrig hur nåt blir, men den illusionen lever man ändå med så länge huvudet sitter där det ska.

Så kära kära tvära bebis! Vänd dig! Por favor!

1 kommentar:

Zandra sa...

Förstår att de känns jobbigt, men jag och Noel sitter här i Gbg och håller tummana för dig.

Tycker också att du är superduktig som fortfarande jobbar. En riktig supermamma!

KRAM