fredag, november 16, 2007

hej då mattisskogen!

Lovis har packat sin resväska för sista gången idag och återvänt till Mattis och rövarna för att föda sin rövarunge en ovädersnatt. Det har varit en trevlig upplevelse att få gestalta henne och träffa modiga, starka och uppfinningsrika barn.

men

Jag är glad att det är ett avslutat kapitel. Nu börjar nervarvningen. Ska sova och bada och sen hämta den trilska älskade trotsungen på dagis. Kanske med bilen dessutom. Funderar på att fira fredag tillsammans med henne på krokodil för det var alldeles för länge sedan. Vi får se.

Iallafall. Bra jobbat till mig själv. Det arbetet gjorde du förträffligt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hanna!
Jag har också varit en del av Mattissläktet under vårt Astrid Lindgren tema... Det var liksom enklast att klä ut sig till Ronja eftersom jag bara behövde duscha och skaka på huvudet...:-)Hoppas du får några sköna veckor nu i lugn o ro innan det är dags för bebisen att komma till världen. Åh, vad spännande... Lycka till! Kramar från Sigtuna, Cia

mikaela sa...

det låter klokt att varva ner inför bebisens ankomst! Spännande med en ny liten granne på Backevägen!(jag blir lite nostalgisk eftersom min 2:a också är ett december barn)Kram och Lycka till!

Anonym sa...

Tack till er båda!