måndag, november 26, 2007

v.37 och nytt besök på mvc

Ny uppdatering hos barnmorskan.
Toppenresultat på blodvärde + 130. Lite äggvita i urinen men inget att oroa sig för. Vikt 14 kg upp ( jag trodde det skulle vara betydligt mer vid det här laget, lagom uppsvullen som jag känner mig) Magemått 33-34 ( 1 cm mindre än sist)och blodtryck 117/70. Och sist och fortfarande det mest spännande den här graviditeten. Hur ligger korven? Jodå, tryggt och lugnt på tvären som senast. Nytt besök på spec.mödra nästa måndag. Ultraljud och vidare beslut väntar. väntar väntar väntar.

Men jag har köpt ett minipaket med blöjor 2-4 kg ( snälla väg inte mer om du ska ut den vanliga vägen!)torra tvättlappar, våtservetter och bröstinlägg. Beställd amningsbh väntas dyka upp om två veckor. Några nya outfitter, dvs inte Mollys avlagda, är även dom upplagda och redo att användas. Det är nog bara mina kläder och kameran som behöver laddas, sen är allt klart för avfärd mot sunderbyn. Vi siktar mot välkända datum som lucia och julafton, om vi ska följa traditionen vi startade med att föda Molly den 1 april. Varför inte ett aprilskämt och en som är född på jesus födelsedag?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så spännande! Det är nära nu! Hoppas vi hinner ses innan bebisen kommer :)

Anonym sa...

Hoppas det blir julafton, arbetar 14.00-22.00 på förl.Kul att fira jul med er när jag inte får vara med fina familjen där hemma.

Anonym sa...

Det är då en tröst att du jobbar då, ifall det blir på självaste julafton. Tråkigare för Molly och resten av familjen. Men det blir iallafall världens bästa julklapp!