tisdag, juni 02, 2009

en sådärdag

Började ( i princip) morgonen med att slita Molly ur mina armar gråtandes och skrikandes på förskolan, åka vidare med ångestklump i magen till nästa förskola och lämna en skrikande majken, för att sedan stressad och försenad till möte med chefen finna att jag inte hittar pappret jag förberett inför mötet. Aaaaaa.

Kände att det var en såndär dag ni vet, då man hellst ska gömma sig under täcket.

Men sen jobbade jag vidare och träffade en åk 4-5a som var hur fina som hellst och kom på att jag har tur som får jobba med det jag vill.... och sen vände det.

När jag kom hem hade Molly somnat ( kl 17.15) och då kände jag att det kanske är bäst att åka till sjukan och kolla upp så att hon inte har nån riktig sjuka. Så jag bar en trött molly till bilen och så besökte vi akuten för andra gången i Mollys liv. Det blir lite tårar och ett stick i fingret och sen fick vi åka hem med en uppmaning att köpa revaxör ( vi hade båda lite proppar i öronen ) Inget annat att vara orolig för. Men nu vet vi det iallafall. Troligen är hon trött efter febern förra veckan men inget annat. Nykomna prickar på kroppen kommer säkert från det nya äppelblomstvättmedlet jag köpte för en tid sen. Tänkte inte längre än näsan.... det blir till att köpa Neutral igen.

Sov gott. Spikmattan-here I come!

1 kommentar:

anja sa...

Stackars små som har ont och är sjuka!
Vilken härlig shoppinghelg, ska bli spännande att se nya outfits på dig!
Sjäälv shoppar jag amningströjor för hela slanten...
Mattips:
Koka pasta, riv morötter, fräs morötter, lite matlägningsgrädde, lök, pesto och riven ost till sås. häll över pastan och in i ugnen! Supergott och VEG!
Veckans snabbis: Pasta, tomat, oliver och hackad mandel och olivolja.
Lax med pesto och fetaost ovanpå, in i ugnen, klart.
Morotssoppa med linser och ingefära (Maris recept ursprungligen)