söndag, juni 07, 2009

min röst

Man kan skriva mycket under den rubriken när det gäller mig. Hes stark stämma som vissa stunder försvinner helt. Dagen efter ? Oj vad du låter förkyld! Är du sjuk?
Jag har hört allt och många gånger. Men nu var det inte det jag skulle skriva några rader om. Det handlar mer om min demokratiska rättighet att rösta. Att visa vem jag vill ska ha en plats och därmed möjlighet att vara med och påverka i EU.
Min röst.

Jag vete sjutton. Jag är inte så insatt. Men rösta ska ska jag.
Du då?

om du är osäker kan du ju alltid kolla här

3 kommentarer:

Zandra sa...

Jag och Jonas förtidsröstade i fredags, budröstade åt morfar samtidigt :)

MiTTSeTTe sa...

Det är klart att man måste rösta!
Men svårt är det!

Anonym sa...

jag bara kör. "Kvinnor kan" var a long time ago. Jag älskar Gudrun.
sara-li