onsdag, juni 17, 2009

inför midsommar


bild från förra årets fest. Kan det bli kallare? Blir stången större eller mindre? Vilka kommer att komma och när? och gör jag egna "sillbitar" i quorn till lunchen? Alla svar vet vi på fredag eftermiddag

Jag har av någon anledning :) utsett mig själv till barnupptågsledare på midsommarkalaset hos Lidman, dit det traditionella firandet flyttat iår. Såhär ser planerna ut. Vad tror ni om det, kära mammor och pappor som ska vara med?

Fiskdamm ( innehållande godis och ballong eller nåt annat billigt krafs från DS/ÖB. Önskar att jag hade kunnat säga enbart ekologiska och kravmärkta varor, men det blir lite för dyrt dethär året! )

Midsommarkrans med tillhörande dans och traditionella sånger ( små grodorna, jungfru skär, räven raskar över isen? osv)

Ut och spring lekar av typen Björnen sover, Ett två tre rött ljus osv

Vattenballonger- om vädret tillåter är det oslagbart!

När jag var liten kastade vi även ägg mellan varandra, vilket jag minns var en höjdpunkt under festen. Skräckblandad förtjusning om det skulle hålla eller inte. Dock vet jag inte om värden skulle uppskatta trasiga ägg runt hela tomten, så det kanske vi får hoppa över.

Jag har två fantastika böcker fylld med lekar som passar alla. Frågan är bara hur många som tänker delta? Om jag inte minns fel var det inte alla som var överförtjusta förra året? Då pratar jag alltså inte om barnen. Det måste ha berott på snålblåsten och frånvaron av sol. Jag förutsätter att alla är peppade efter silllunchen!?

2 kommentarer:

Mari sa...

Jag tycker i alla fall det låter toppen och dansar gärna runt midsommarstången hur stor eller liten den än är ; )

lekledarn sa...

det låter bra Mari. Jag undrar just nu över vilket träd vi ska hugga ner och hur vi sedan ska frakta den med cykel :) det får nog bli en runda med bil också :)
är ni lediga imorgon? kanske vi ska ses och smida planer :) Vi ses hursomhaver troligen ikväll på restaurang iallafall! Kram