lördag, januari 05, 2008

att slippa säga hejdå och åka iväg

Oj så skönt det har varit med delad ledighet i nästan en månad. Och vilken skillnad på att bo och vara ledig på samma ställe. I flera år har vi varit på semester i Piteå och åkt emellan våra nära och kära i ett tempo som många gånger upplevts som på gränsen till osunt. Det har iallfall inte varit en semester i vilans tecken. Idag kan jag inte säga att vi vilat oss igenom dagarna och visst har schemat varit späckat även denna jul. Men skillnaden är att jag vet att många av dom jag inte har hunnit med den här julen finns kvar i mitt liv även när vardagen kommer. Och det är fantastiskt. Istället kan jag se och känna igen mig i dom som kom och for den här julen. Och jag vet att jag inte saknar den där känslan av alla hejdå och uppbrott.
Ändå är det en del av livet.

9 kommentarer:

Zandra sa...

Sant så sant. Semestern började när vi kom tillbaka till Gbg :)

Krama dig själv och din familj från oss!

Livet på Storgatan sa...

älskar att ni är här, pussar jill

Anonym sa...

Det var fint skrivet och jag kan inte annat än att hålla med. Det är påfrestande! Men det är samtidigt ovärderligt även om det alltid är något ångestladdat eftersom tiden oftast är för kort och man inte hinner lägga all tid som man vill på alla. Tyckte nog att vi hade börjat ha ett bra och fungerande upplägg de senaste vintrarna. Nu när vi är tre och när fler finns däruppe som man vill ha tid med får vi försöka börja om på ett nytt upplägg....

det ordnar sig nog. Vi saknar er hursomhelst ochh gläds åt att veta att ni också kommer neråt ibland. Det ökar frekvensen betydligt och gör saknaden mindre svår!

Kram

Anonym sa...

Hej Hanna
Jag har en liten fråga. Visst hade du gått Gravidyoga? Väntar mitt första barn och när jag har läst din blogg har jag blivit lite inspirerad till att ge yogan ett försök. Känner du att du har haft nytta av tekniken i själva förlossningsarbetet? Var i Piteå har du gått denna yoga?

/Maria

Anonym sa...

Maria: jag har inte gått gravidyoga i piteå, utan i sollentuna där vi bodde då vi väntade molly. Jag tyckte att det var främst avslappnande och använde mig av andningstekniken och avslappning under förlossningen. Det var skönt att ha något att " göra" under värkarbetet. Min andra förlossning gick dock lika bra men då andades jag mer på känsla och försökte tänka på att slappna av så mkt som möjligt. Jag frågade på mvc om yogamöjligheter och fick en lapp. dock gick ingen speciell gravidyogakurs den terminen, det kanske det gör nu . Kolla in hennes hemsida
Lycka till!

Bäste flängarn: Vi vet ju hur det är så man suger åt sig allt man kan när man väl får ses. Och vi håller på att döööö av sthlmslängtan, snart rymmer vi mid peggan och hips vips står vi och knackar på dörren!

Anonym sa...

http://www.iyengaryoga.se/

Heter hemsidan!

Anonym sa...

Rym Hanna Rym!!!!!!!!!!!!!!!

MiTTSeTTe sa...

Jag håller med rym!!!! Snart är det halva reapriset!!! Rym!
saknar er!

kram

Anonym sa...

Jag vill också rymma och ta en månad pappaledi (ledi å ledi..) och komma ner till sthlm.

Halva reapriset!! Caramba! Klistrar dom dessutom fast en tvål eller tandborste med värsta oferta-tejpen så är jag såld!!