söndag, januari 27, 2008

familjen

Nu är vi fyra i familjen. Två vuxna och två barn. Det känns fortfarande lite overkligt. Och nästan för bra för att vara sant. Allt har gått så smidigt. ( hör ni hur jag tar i trä) Visserligen är lillan väldigt liten och sover fortfarande mkt. Kryper inte runt och behöver passas. Och Molly är en väldans duktig och självständig person. Men ändå trodde jag att det skulle bli jobbigare.

Ja, jag har mycket mer att göra och mycket mindre tid till annat än familjen. Och trött är jag, både morgon och kväll. Men det var hundra gånger värre när jag var gravid. Och tråkigare. Just nu är livet rikare och mysigare.

( påväg hem från Jill idag låg tjejerna i baksätet och snarkade båda två. Redan en duo. Hur sött som hellst)

Nu ska jag lägga mig med febersjuk Molly. Sov gott där ni är!

5 kommentarer:

Zandra sa...

Vad mysigt :) Är så glad för din skull!

Hoppas febern sjunker för Molly.

KRAM på er

Mari sa...

Ja, det är fina tjejer ni har Lidströms. Lunch senare i veckan, kanske? Kram.

Anonym sa...

Mari: gärna, om Molly blir frisk, vi hörs!

Zandra: längtar efter er, när ses vi? Kram

Zandra sa...

Jag vet inte. Vi kommer då absolut till påsken. Men ska försöka knåpa ihop en liten resa innan dess. :)

Anonym sa...

Zandra, har inte din adress, tänkte skicka en inbjudan till dopet!