onsdag, januari 09, 2008

gråt bakom glasdörren

Igår när jag skulle lämna stortjejen på dagis började hon protestera och gråta redan på vägen dit. När jag tillslut skulle gå grät hon floder och när jag klev ut genom dörren kom även mina tårar. Fy bubblan för att lämna gråtande barn. Tyvärr var det samma visa idag, förutom att jag behärskade mig. Jag vet att hon har det toppenbra där hon är och hon var jätteglad när jag hämtade henne igår, men det gör ändå ont ont ont i hjärtat. Jag hoppas att det kommer att gå bättre snart. BLÄ!

5 kommentarer:

yogamamma sa...

Usch, det där är hemskt!!! Känns som att hjärtat skall slitas ur bröstet på en. Vi hade några sådana lämningar i höstas, i samband med att jag inte kunde bära Ebba längre pga att magen var för stor. Så jobbigt, men som du säger, man vet ju att de har det bra.
Hoppas att ni i övrigt mår bra och att lill-tjejen växer på. Clara växer så det knakar, har redan gått upp över ett kg!

Kram på er!
Marika

Anonym sa...

Å det vore så kul att ses, vi får väl se när vi kommer ner nästa gång, men vi hör av oss. På fredag ska vi kolla om Majken växt, men jag tycker att hon har blivit en liten bebis istället för en nyföding bara sista dagarna, så antagligen har hon plussat några gram sen sist. Nu ska jag hämta stortjejen från dagis, hoppas det har grått bra!
Kram Hanna

Annas resa sa...

Kanse en reaktion på att ah blivit storasyrra? Vill inte bli lämnad och låta lillsyrran få ha mamma för sig själv??
Hoppas att hon hade en rolig dag i alla fall och att det går lättare att lämna nästa gång.

Anonym sa...

Jag vill inte klaga på din skötsel av blogg, nybliven tvåbarnsmamma och allt som du är, men jag gör det ändå: "liten plutt i magen som beräknas dimpa ner"? :) Tack för senast, kram.

Anonym sa...

tack för den emma, ska genast ändra på saken även om det får bli pekfingervalsen med bebis i famnen ;)