onsdag, januari 23, 2008

Yoga med mammakropp

Så var första passet framför dvdn gjort. Majken har sovit exemplariskt i vagnen medan jag yogat i ca en timme drygt. Utvärdering: dvdn var väldigt bra, jag var i usel form.

Jag har tränat Yoga från och till i flera år. Gjorde många yogaövningar redan som 14-åring utifrån en Jane Fonda! bok jag fyndade i min mamma gympaledarens bokhylla. Och tyckte att det var kul och skönt redan då. Tyvärr upptäckte jag idag att det jag inte haft några problem med att utföra tidigare var himlans svårt och tungt i dagsläget. Till mitt försvar kan jag ju hävda att jag har fött två barn varav det sista för 6 veckor sedan, MEN jag var ingen träningspingla innan graviditeten heller. Träning har inte byggt denna kropp. Och dom 15 åren som passerat sen första skulderståendet och bryggan verkar ha satt sina spår.

Inte kan man skylla på åldern heller. Kolla in Susanne "Kniiip" i Let´s dance. Kvinnan är inte purung ( 61 år)men otroligt fit. Inte för att jag inbillar mig att jag kommer att bli nån träningsguru, men lite magmuskler kan man ju behöva. Nu väntar amning och lunch, det är jag värd:)

1 kommentar:

Anja och Jonas sa...

Oj vad duktig du är som kommit igång med träningen! Jag har dåligt samvete för kniiip och mag träning, tänker att imorgon är ju också en bra dag att börja med. Skrämselpropagandan om man INTE övar hjälper ju verkligen, kan dom inte prova samma sak vad gäller droger också?!