onsdag, januari 30, 2008

barnhjärnan spekulerar (i sjukdomstider)

Det här tittar vi på för tillfället: Pelle Svanslös, Emil ( pappan är ju sanslöst rolig!)Madicken, Peter Pan och Bolibompa ( Jag är kär i Nazim!-vilken naturbegåvning, men det ligger väl i släkten. Är ju även betuttat i Salem..)

Kläder vi gillar på barn: 1. Allt från Rumba såklart. Fina färger, former och kvaliteer! Endast priserna hindrar garderoben från att svämma över.
2. Budget-Lindex! Snor det bästa av de flesta. Just nu gillar jag de mysiga plyshbyxorna i klara färger med en liten stjärna som köps 3 för 2, för bebisar till stl 86

Bästa bebisprylar: 1. vår Urban Jungle såklart!Funkar lika bra nu som då 05. 2. Bärsjal från Tricot slen. Räddar middagar, gråt och magknip. Varför hade jag inte en med Molly? 3. Babygym i skrikiga färger. Majken sprattlar och ler och tror sig en stund.

Tack och lov för: 1. Alvedon 2. Mollipect 3. Mia- kom just hit med en päronfestis och lite godis till Molly. En ängel på jorden!

Bästa tidsfördriv med sjuk treåring: 1. Läsaböcker (tack för Biblioteket) 2. Se på film (se ovan) 3. Lego, playmobil och mjukisdjur

Idag har Molly haft 39 grader igen samt hostat så hon kräkts. Hon vill inteäta glass för den är "för kall" men fick i sig två varmkorvar nyss. Majken är som vanligt-sover, äter, bajsar och gråter/ smilar lite då och då. Jag är uttråkad ochh svettig och ser allt damm eftersom att det är soligt ute. En annan gång ska jag dammtorka. Tredje dagen utan godis känns sådär, mest trist. Men jag har några goda minisemlor i kylen för skojs skull...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch och fy. Det är så trist med sjuka barn. På alla sätt. Särskillt när det drar ut på tiden. Både barn och vuxna klättrar ju på väggen tillsist och det tär på humöret för alla...

Nåväl, snart är det vår!!! Jippie! Och jag åker till Paris på påsklovet. Tihiii. Du kan åka med i resväskan om du vill :)
Tänkte förresten också fråga när det kan passa med en tjejträff igen? Tänkte bjuda hem er till mej på lite mys. Det var väl drygt ett år sen sist va?? Skandal! Vad tror du/ni andra om det? Jag är väldigt flexibel i tid just nu och kan när det passar er...

Kram från -en mamma som hade sjukt barn hela förra veckan och klättrade duktigt på väggarna utan att lyckas göra något vettigt ändå, och som nu själv börjar avrunda en seg förkylning. Pust vilken mening...

Anonym sa...

Jaaa! Uttråkad vill gärna komma på lite mys, när som hellst utom i helgen då vi får sthlmsbesök! Kram kram!

Anonym sa...

Hanna min Hanna!
Jag saknar er så det värker. Tack för att du håller bloggen uppe, jag får vara med er lite ändå på så sätt...
Kärlek
Sarali