lördag, januari 12, 2008

kaos

Idag är jag förkyld med stora bokstäver. Ont i halsen och huvudet och ryggen ( det har dock med bebisbärande att göra, sjalen ska börja användas flitigt f o m nu!) Det finns dock inte tid för sjukdom för idag ska det bringas ordning i kaoset på kontoret. Vi har bott i Piteå i ett och ett halvt år och våra papper har inte sorterts och packats som dom ska, snarare tryckts in där dom fått plats, med tanken att snart, snart ska dom in i pärmar. Och nu är det alltså dags. Med två barn och snorig näsa tar vi oss ann två års räkningar, akassor, försäkringskassa, pension, intyg, banker, kvitton osv osv. Jag längtar efter känslan av tillfredställelse när ordningen inställt sig. Blir det inte klart idag så blir det imorgon. Och då kanske symaskinen ryms på skrivbordet. Och nya bärbara med flashig skrivare.

Men vad tycker storasyster om en städdag? Och vad gör lillasyster när vi sitter på knä över en hög räkningar. Och vem gör maten? Tvättar tvätten? Köper lördagsgodis? Dammsuger under bordet?

En sån tur att man kan göra måååånga saker samtidigt. Det tar bara lite längre tid;)

3 kommentarer:

Maria sa...

hej
Vilken mysig blogg. Hit kommer jag gärna på besök igen./Maria

Annas resa sa...

Kaos - jag känner igen mig! Välkommen till tvåbarnslivet... Men det blir bättre! Innan du vet ordet av leker dina två töser fint ihop och du och din man kan göra saker ostört. Jag skojar inte, det blir så så småningom!

Anja och Jonas sa...

Vad stor Majken har blivit! 1 månad redan!
Så det blev en PC i alla fall, Jonas är fortfarande sugen på Mac, men inget har inhandlats ännu...
Vi har kaosflyttat här, lagomt 2 veckor innan bäbisen kommer, men vi hann, den kom i alla fall inte ut i en flyttkartong!