fredag, januari 11, 2008

Majken 1 månad


Idag var jag och Majken på bvc och kollade hur allt stod till. På viktfronten hade hon ökat normalt och inte för lite som tidigare, väger nu 4158g. På längden hade hon ( hör och häpna!)ökat från 51 cm vid födseln till dagens 57 cm. Jag tyckte väl att hon blivit stor på sistone.

Idag har vi varit i Blåsmark och hälsat på familjen Engström. Det är väldigt skönt och kul att våra två stortjejer äntligen leker och roar sig själva i låånga stunder ( vi ska inte nämna hur rummen de lämnar efter sig ser ut) Tidigare har det mest varit gråt och tandagnissel men nu verkar de ha vuxit till sig. Det gör att vi vuxna ( är vi det? ja, det är vi väl) hinner prata, fika och leka lite ifred.
Nu väntar två alvedon mot huvudvärk, godis och tv-underhållning. Och tack tack tack för bästa julklappen mamma! Soda streamern går varm här hemma.

3 kommentarer:

Zandra sa...

Oj vad stor hon har blivit :) Noel är 63 cm lång.

Jag hade också tänkt, när jag lyckats övertyga Jonas, köpa en Soda Streamer :)

Krama familjen från oss!

Anonym sa...

Kram på er oxå, ser fram emot att få ses igen!

hem ljuva hem- helena sa...

Ja, visst är det skönt när de börjar bli så pass stora att de kan roa sig lite med varandra på egen hand, så att de vuxna också får prata och umgås lite! Känner så väl igen mig i det där!