lördag, januari 26, 2008

Laban för Molly, Luleå för oss andra

Idag går Molly på bio för första gången. Det blir Spöket Laban tillsammans med morbror David. Jag och Johannes ( och Majken) styr kosan mot Luleå för en välbehövlig tid tillsammans med ostörd prattid. Det ska fikas och kanske shoppas men framför allt umgås i bilen. Det märks att allt tar lite mer tid nuförtiden och likspm går i ett så det gäller att passa på att SE och HÖRA varandra oxå. Så då gör vi det idag. Ska bli kul.

Har för övrigt drabbats av sockerslag och på måndag börjar kampen mot godiset. Det blir inte lätt och jag väntar mig ett grymt humör. På inhandlingslistan står ett ton med frukt annars kommer det inte att fungera, jag är alldeles för amningshungrig.
Och lördagar är den officiella godisdagen så då får man synda. Föresten har jag inte bestämt mig om mörk choklad är godis eller inte....

Sockertrollet har talat.

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Mörk choklad är INTE godis. Se det som medicin eller något nyttigt. Härhemma äts det mörk choklad dagligen...
Känner igen mig i det där med att man knappt hinner lyssna eller prata med sin make, trots att man ju bor tillsammans. Bra med en Luletripp då!

Holmsundarna sa...

Bra Hanna och Johannes att ni redan när Majken är 6 veckor tar er tid att lyssna- Albin är snart ett år och vi lysnar fortfarande på varandra i farten. Det ser så mysigt ut med en liten bebis- har gömt hur det var nästan. Kram Eva