onsdag, oktober 18, 2006

en dålig pedagog väntar på en bra dag

Det gick bra i skellefteå, men barnen i kyrkan blev nog inte dramafrälsta direkt.

Förutsättningarna var inte dom bästa, 22 ungar i en kyrka ( tänk er akustiken) vara 5 tjejer ( tysta och lite fnittriga) och resten killar ( hälften med mycket spring i benen, några med ngn form av diagnos och resten överröstade och överkörda av sina kompisar) PUuuuh. Kommer inte riktigt ihåg varför jag så gärna ville vara pedagog.?

Jag hoppas verkligen att dramakursen om två veckor kommer att gå bättre, annars kanske jag söker mig till coop forum istället ( har ju merit från matkronan!)

Idag åker jag och Mari och Siri till Blåsmark och käkar soppa. Jag ska glömma gårdagens misslyckande och istället tänka på dom härliga pengarna som jag trots allt tjänade genom att inte göra så mkt nytta!

1 kommentar:

Anonym sa...

å du är en bra pedagog, det tror jag helt säkert. Men hur lätt är det...Ibland när jag går från mina lektioner så undrar jag om jag verkligen har lärt dem nåt alls för det har varit ett jäkla hallabaloo hela lektionen. Men man tillför nog alltid nåt. ( hoppas jag , hmmm.... )