tisdag, oktober 24, 2006

förberedelsernas tid

Igår beställde jag solkläder till Molly. Inga brännskador på min unge tack. Säkerhetstänket är stort i dessa dagar. Själv gick jag väl naken vid stranden utan solskyddsfaktor och härdade huden i solens farliga strålar. Än har jag inte fått canser. Men jag tar inga risker. Med dessa praktiska badkläder slipper jag kleta och smeta varje morgon middag kväll på vår kommande solsemester i THAILAND.

Något mer jag bör ta med? Nån som vet om man ska vaccinera sig?
17 december känns långt bort, men snart är vi där....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Köp kanske såna där hörselgångsutvidgare , "earplanes" ifall hon är tät i näsan när ni ska flyga. Det kan ju ta ont annars när man lyfter och landar. Om lilla fröken nu går med på det, hehe. Å vad roligt för er att åka dit!

Anonym sa...

Det går snabbt till den 17dec.Det är bara att vara beredd. Det är nog bra med lite smochel till er vuxna också så ni inte bränner sönder er.
Skulle gärna fira jul med alla er i den härliga värmen, kommer att tänka på er. /kram

Hanna sa...

Tänk om ni oxå hade varit med, bättre kunde det inte vara. Men om fem år får vi göra om hela grejen ( eller nåt sånt), då har ni förhoppningsvis fyllt plånkan med lite kosing och kan hänga på! Tusen kramar!

Catarina sa...

Det är att rekommendera att vaccinera sig mot hepatit (gulsot), dumt att chansa...