fredag, oktober 06, 2006

fredag i piteå

Det var kaaaallt när jag gick till mamma i morse för att jobba vid datorn. Funderade ett tag på att ta min nya dunvinterjacka men ändrade mig i sista stund. Har inte varit nån speciellt aktiv jobbmorgon hittils. Jag har surfat på LOST och IDOL och ams, försäkringskassan och lärrnas riksförbund. Håller fortfarande på med en lång utredning kring hur mycket och från och med när jag är berättingad att få pengar. Jag är ju inte föräldraledig eller arbetslös längre utan har aktivitetsstöd för ett projekt inför att starta eget. Hur det nu blir med det. Har mycket jobb som väntar okt-nov-dec vilket är jättekul och lite nervöst. Känns att man inte varit i hetluften på ett tag. Hur var det man gjorde nu igen, när man var dramapedagog?

Snart ska jag dra ut på stan och försöka fixa ett lås till en liten ask som jag ska använda i jobbet på ett av stans bibliotek. I eftermiddag tänkte jag att jag och Molly och eventuellt någon av mostrarna skulle dra till Öjebyn och kolla in det nyöppnade kafe Humlan som oxå säljer begagnade grejor. I kväll ska jag och min man gå på teater i Christinasalen- Jag är en fågel nu
Tänkte avsluta det hela med en drink på bryggargatan på tu man hand. Känns som en schysst plan för en helt vanlig fredag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan svejsan i galejsan!
Hoppas att ni får en trevlig kväll och helg. Kolla in denna hemsida för inspiration till en ny soffa.kanse nåt.
www.andreeadesign.se
kramar från Lissan

Hanna sa...

Kram på dig oxå Lissan. Vi saknar er här i höstrusket!Ska kolla in sidan!