onsdag, oktober 11, 2006

lingonsyltens hämnd

I förrgår rensade jag lingon hela kvällen. Dom har stått ute på balkongen och skrikit på oss under en lång tid nu och i måndags var det dags att ta tjuren i hornen. Framför Prison Break och mellan några maxi YATZY med Mia blev väl ca 10 liter rensade. Följden blev såklart en dånande huvudvärk hela gårdagen och även idag känner jag smärtan från skuldrorna till tinningarna. Fy sjuttsingen för att ha en sån klen och otränad kropp. Korpen here I come! ska bara vila mig i form lite först. Och fika på krokodil och äta lördagsgodis och pizza från vedugn och slappa framför Lost och Idol och så vidare och så vidare.

Nytt från jobbfronten:

Nästa vecka ska jag ha drama/teater med en grupp småttingar i en kyrka nära stan. Nära Markus och Mari. En och en halv timme i gudsfruktelig anda. Temat är just andens frukter. Visste inte om att ngt sådant fanns ens, men man lär så länge man lever. Och det ska bli spännande att få möta ungar igen.

Nytt på husfronten:

Vi har gjort en ikeabeställning på badrumskåp och tvättställ samt utdragssäng åt Molly. Pappa spacklar vardagsrummet och johannes och Pelle målar/slipar förnster i kök och vardagsrum. Idag målas väggar och tak i köket och golv och köksutrustning monteras i helgen lovar Johannes.

Senaste secondhand fynden:

På min bästa affär återvinningen i öjebyn ( eller hur Emma?) fyndade jag och mannen följande i måndags: 4 fina barnstolar för 15 kr st, en flytväst inför sommaren båtturer för 10 kr, 2 babargubbar och en goastbustersgubbe för 15 kr samt en guldig snirkelram för 15 att sätta Mollys fina porträtt i. Inget kan göra mig gladare i shoppingväg än gamla fynd.

Bästa tvprogrammet just nu: LOST såklart. Missa inte kvällens avsnitt!!! ( hur mkt ni är vill se fotboll)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag är så sur att Reprisens öppettider är ungefär samma som mina arbetstider, numera har de stängt lördagar! Förut var lördag alltid min reprisen dag. Jag brukade väcka fredde med ett glatt REPRIIIIISEEEN! på lördagar. Suck. Jag måste börja fara på lunchen. Har hittat din blogg, Hanna, mycket rolig och fin. Pratade med Mari, jag kommer på Krokodil på lördag, ses då! /Emma

Hanna sa...

Toppen! Jag ska maila ut till dom jag har adresser till idag. Förstår ångesten över arbetstiderna, men nån gång kanske du kan ta en långlunch....KRAM

Anonym sa...

Jag gillar lingonsylt! Den är värd all huvudvärk. Men du får inte glömma att påpeka hur du svettats för den där sylten varje gång ni skall äta från den. Jag längtar jäätemycket efter att få se erat fina hus och alla fina fynd. Och till fredde kan jag bara säga... Jag känner din smärta (och glädje nu när reprisen är stängd på lördagar) över att måsta gå och titta på smutsiga saker varje helg. Jocke - Hur vart du avvle egentligen?