söndag, oktober 01, 2006

stockholmsvistelse

rapport från västertorp:

Det har varit fullt upp sedan vi på torsdag eftermiddag landade på arlanda. Det började med ett meddelande från Blå hästen i Skellefteå att jag mest troligt har ett halvtidsvik fram till jul där. Hurra! Fast då kan jag inte gå startaeget kursen som börjar i oktober. Men den går att skjuta på framtiden, så det blir nog så. Att vara i skellefteå några dagar i veckan känns rätt bra och jag hoppas att jag kan hälsa på farmor i skråmträsk lite oftare därigenom. Även sträckan till Umeå! känns närmare. Efter den glada jobbnyheten fortsatte vi hem till Daniel och Lisette med Molly och gick själva ut och åt/drack med johannes gamla arbetskamrater. Allt gott och gratis, även taxi hem. På fredag gästade jag drottninggatan och götgatan och shoppade, trots en hemsk huvudvärk, två jackor och en tröja. På kvällen, när jag botat huvudvärken med två alvedon och en vilostud i soffan i sumpan, gick vi återigen på resturang och firade Danne som lämnat in en superuppsats och snart är ute i arbetslivet. Molly skötte sig exemplariskt sovande i vagnen och vi njöt av vin, lugn och goda vänner. Igår tog vi det lugnt på förmiddagen, Molly badade badkar i säkert en timme, och sedan kom Martin och Maria med familj och vi lekte och åt tillsammans på Kulturhuset. Jag hann även shoppa ett par jeans på Veromoda, jobb byxor med skönt häng. Kvällen tillbringades hos Sara, Rickard och kusin Jack. Vi har tagit fina bilder som visar lite av allt. Kommer dock senare. Idag har vi vaknat, lekt och gått igenom Ikea på jakt efter badrumsinredning och ramar till hallen. Kom hem till Sara igen med en full kasse och två tygbaler. Här ska sys gardiner och kuddar och Molly ska nå upp till det stora fina vita nya handfatet med hjälp av lilla pallen i plast. Några ramar blev det dock inte, dom är slut igen! Men en ikea beställning via nätet väntar runt hörnet. Ikväll åker vi vidare till Rotebro och fam K. Enquist. Jag ska hinna träffa Yogamammorna en sväng oxå. Allt som allt kan man säga att vi har haft en toppensemester än så länge. Och jag känner mig väldigt nöjd med min nya frisyr. Kort och gott.

Inga kommentarer: