torsdag, februari 14, 2008

bästa hjärtevänner

Min bästa upptäckt idag ger jag i present till er ( om ni inte redan visste det) Kolla in alla braiga program SVT gör i efterhand på deras hemsida. Jag som ojjat mig över missade På spåret och Antikrundan mm mm glädjs över att kunna se allt när det passar mig, sådär på dagen när Molly är på dagis och Majken sover i sjalen. Jag som är lite efter i internetvärlden säger HURRA till denna fantastiska möjlighet. Idag såg jag tex "Tvstjärnan" som jag ju missade till förmån för LOST igår. Allt avnjuts på min nya bärbara sak som äntligen packats upp.

Alla hjärtans dag har flutit på i lugnt tempo. Molly och jag har pysslat med halsband och nu ser hon Pippifilm medan jag skriver och kollar runt på internet. Majken sover ( som vanligt) i sjalen. I kylen står ännu en fruktsallad och på köksbänken en ask Mercichoklad, allt för kvällens njutning. Jag har för övrigt shoppat en rosa kofta från Indiska på kupan idag som jag är väldigt eko-nöjd med.

Kolla in min nya länk " 24 timmar kvar att leva". Om du behöver ett bra presenttips till någon är detta kanske något.

Så var det dethär med middag. Nu är jag inte så sugen på att laga något. Men måste man så måste man.

3 kommentarer:

MiTTSeTTe sa...

Tackar för tipset! Hjärtan till dig med! Vi ses till påsk, biljetten är bokad kommer den 19 mars och åker hem 3 april. Härligt!

/kram

Sanna Eriksson sa...

Hej. Pratade med Mari i morse för att kolla hur landet låg. Hur ligge ditt? Vilka dagar är Molly på dagis, och vad gör du på dagarna annars? Rutiner? Så att vi kanske kan stöta ihop ngn dag?

Unknown sa...

Sanna: Molly är på dagis tis-ons-tors mellan 9-14. Jag och majken har ofta lust på äventyr,så hör av dig när det passar er. Vi har inga rutiner än, hon gör som hon vill med mat och sov. Lunch nån dag kanske?
Lisette: hurra! det är ju riktigt lnge ni är hemma, ska bli toppen. Längtar!