torsdag, februari 28, 2008

på hal is

Idag när solen började skina dammtorkade jag först ett fönster på övervåningen som var fyllt med färgade glas och sedan bestämde jag mig för att testa långfärdsskrillorna för första gången den här säsongen. Med Majken i vagnen och frukt i ryggan promenerade jag ner till Nolia området och starten på " Fårön runt" På med svårknytna kängor och sedan spänna fast skridskorna. Jag tyckte att det gick lite tungt och stappligt i början och tänkte för mig själv, är jag verkligen såhär dålig? Sen kom jag på att skydden satt kvar och när jag tog bort dom gick det mycket lättare. Mari som var ute med hunden är mitt vittne :)
Vintern i Piteå är inte så dum när man har lite utrustning och rätt kläder. Kanske testar vi loppet på söndag om det är bra väder. Då med syskonvagnen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha!! Det trodde jag bara hände på film! Hade velat se det jag med.

Unknown sa...

jo du , det förstår jag...en annan gång kanske ;)

Livet på Storgatan sa...

hej vænnen jag har det bra hær i københavn...ikvæll ska vi dricka bubbel och gå ut en svæng!! kul att du testet skrillorna!
på Tisdag ska jag på intervju på life hælsobutiken!! bra!!
ælskar dig puss gumman! jill