onsdag, februari 27, 2008

nya ord

Idag bad jag Molly räcka mig ett bröstskydd, ni vet, en sån där man har i bhn som ska hålla mjölkläckage under kontroll. Jag brukar lägga ett under bröstet när Majken äter för att fånga upp det som rinner ur hennes mun.

- Kan du ge mig den där Molly ( jag pekar)
- Vad är det?
- Jag ska lägga det under Majkens haka så att det inte droppar mjölk.
- Jaha....Hakblöjan!

Skön tjej som mitt i all ilska och frustration som finns över att inte få bestämma precis allt glimtar till och briljerar med ett nytt ord eller en varm kram.

2 kommentarer:

MiTTSeTTe sa...

Vilken affärsidé!!!
Jag skulle då verkligen behöva den till min lilla kräkis!
Molly är gullig hon

/Krama Molly från mig!

Annas resa sa...

Så underbart ord! Här hemma tillämpar vi en hel del ord som Ebba har hittat på under årens lopp: I håret har jag en "hårsvans" såklart och barnen hoppar gärna i "plaskpölar" när det har regnat.