måndag, mars 26, 2007

en helg då det hänt saker hemma

Farmors lapptäcke ligger på vår säng, jättefint. Garderoberna har tömts och organiserats. Gästrummet är rensat och nybäddat och småmysigt. Mitt kontor har fått gardiner och dammtorkning och anskitslyftning. De hatade kartongerna från övervåningen har lyfts ner i källaren och tvn är installerad! Vi har dessutom varit på teater ( efter fredrik-BRA!), fikat på krokodil, lekt med Agnes, Jill och Love ( Lör) och Olle och Emma ( Sön), badat på badhuset och haft söndagstacomiddag med hela storfamiljen N-B. Det känns som att helgen har varit jättelång och jättekul. Nu är veckan här och jag ska på jobbintervju? idag. Det känns spännande att få höra villkoren....Återkommer med uppdaterande info.
KRAM

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du glömde att våra sprillans maskiner tvätt och tumlare äro installerade, efter visst trassel med elen. Vilken helg. Tusan vad mycket vi hann med!

Kan säga att tv:n orsakade ett och annat "men hellvettes" och "men guud förba***t", vilket är ett klart tecken på jag snart brinner opp. Men till slut var ny kabel dragen från kopplingsdosan i garaget genomtaket och upp till antennen.

Jag tänkte på Tornado - en tittarstorm och deras slogan: "Bättre lyss till den bild som sprack än för alltid titta på tv", eller nåt dylikt. Jag var nästan där med tv:n genom fönstret men jag såg ingen fackellöpare.

Anonym sa...

tumhåll för att jobbet visar sig vara intressant (sånt kanske vid närmare eftertanke inte går att hålla tummarna för, det är ju liksom typ redan bestämt och det är ju typ som bara du som inte har hört villkoren än men lite lagom magiskt tänkande fjärran OCD-gränsen har mig veterligen aldrig skadat nån :-)

Anonym sa...

Fantastisk händelseutveckling! HErr Lid gör ett fenomenalt arbete hemma och det skulle inte vara Herr Lid om det inte svors lite. Det är bara uppfriskande och tyder på engagemang! Men jag säger som de vise pitesönerna (som inte är bröder) "det skall vara lite bakhalka, Livet skall inte vara lätt". Och tv. vad skalll det va bra för?

Ropa så kommer jag med facklan!
(fantastiskt tornadocitat förresten)