torsdag, mars 22, 2007

jobb-ja tack, eller?

Jag har fått ett jobberbjudande på 50% till hösten/våren 07-08. Himmel och pannkaka. Jag vet inte om det är bra för mig att tacka ja, rent yrkes och framtidsmässigt. Men det är i Piteå och ett "lätt" jobb med teatergrupper och kända arbetslokaler. Och jag vill ju inte söka de jobb i södra sverige som arbetsförmedlingen vill tvinga mig till...

Det har varit en period nu på två veckor med riktigt många jobbframtidsideer. Spännande! och lite pirrigt. Men det båda gott för framtiden iallafall;)

och Assideckaren kan jag ju skriva vid ett senare tillfälle....

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra med ett jobb. det är ju särskilt bra med ett 50% jobb att ha vid sidan av uppbyggnaden av en egen rörelse. En säker lön är skön att ha. Då kan du få möjlighet att jobba 50% med ditt egna, och sen när det börjar bringa in cash och du har etablerat dig, så kan man ju alltid säga upp sig från löntagarbiten. Själv har jag viss erfarenhet av att ha flera jobb.. Banken är ett lätt jobb som ger pengar, och jag skulle inte vilja vara utan pengarna. sen får du ju kontakter och inflytande i ett extrajobb som du kan ha nytta av i din egna verksamhet. Ta det hanna, ingenting är oåterkalleligt