torsdag, mars 08, 2007

pulka och korv i blåsmark


Mollys andra sportlovsdag åkte vi ut till blåsmark och lekte i snön med Agnes och Jill, medan Love sov i sin barnvagn. Vi grillade korv över brasan som Jill smidigt satt igång och kidsen åt chips, tetrajuice, korv och äpple. Det var två smågriniga unga damer som så småningom lekte på ganska bra. Men sockerkick och korv kan ju ha den effekten....Både jag och Jill var rätt trötta men man känner iallafall att man gjort nåt med sin dag när man har varit i "pulkbacken" Nu måste vi hitta en bob på loppis i sommar så att Molly kan härska i backen nästa vinter.

Hörde på¨radio att våren rent meterologiskt hade kommit till götet idag. Det kanske man inte kan säga om pite, men nog har det varit plusgrader och slask på vägarna alltid. och jag som inte haft fram långfärdsskridskorna en enda gång iår.

Idag anlände mitt första traderafynd. En finfin monchichisparbössa. Den var finare än jag trott. Hurra! Min samling blir bara finare och finare.


3 kommentarer:

Anonym sa...

hehe, här var det klackarna i taket!

Anonym sa...

mycket fin samling! Jag håller ögonen öppna, var på Kupan idag, men ingen sparbössa...

Anonym sa...

Åhhh...vilken fin samling...riktig nostalgi! =)