onsdag, mars 14, 2007

utmaning

Jag har blivit utmanad av Mari att skriva om sex sjuka / underliga / egendomliga saker om mig själv. I utmaningen ingår att utmana sex andra bloggare.

1. Jag älskar leksaker.Om jag har tråkigt kan jag roa mig med att åka till Barnens hus eller andra leksaksaffärer och strosa runt bland dockor, lego, playmobil och andra plastiga färgglada ting.

2. Jag har ett presentskåp som jag fyller på med jämna mellanrum. Där finns leksaker ( se punkt nr 1)böcker, tyger, presentpapper mm mm.

3. Som barn drömde jag om att vara en fattig föräldralös flicka som bodde ensam i skogen, som var tapper och hjältemodig och klarade sig helt själv trots att hon bara var ett barn.

4. Jag älskar sjukhus serier. Frossar i ER, Gray´s och House. Men...om jag ser mitt eget blod blir jag illamående och svimfärdig.

5. När jag var 11 år fick jag min första tarotkortlek. Vid 14 var jag med i Piteå utvecklingcirkel, mediterade dagligen och gav Reiki healing. Runt 19 blev obrydd och
lämnade new age världen. Fast jag tror fortfarande på tomtar och troll...

6. När jag var 11 sa jag att jag skulle dö när jag var 21. Jag tyckte att då hade man väl gjort det mesta som var nödvändigt i livet. Jag hade fel.

Jag utmanar: Martin och Maria, Daniel och Lisette samt två bloggare till som läser min blogg-ge er till känna och anta utmaningen ( mari snodde Jill och Emma, annars hade jag utmanat er oxå!)

11 kommentarer:

Anonym sa...

OK, men om jag och Maria räknas som en får du allt utmana din make och lägga upp hans lista...

Anonym sa...

ni räknas såklart inte som en utan som två. Johannes är inte utmanad än, men han kan bli av er!

Anonym sa...

Det är ju bloggarna som utmanas. Inte kommentatorerna.

Vi kan skriva brev eller e-mail om saken. Mindre forum - större ärlighet. Eller så åker vi till en skärgårdsö igen och resonerar om saken. Kanske en vårtur eller varför inte kajak i sommar i skärgården? Jag har ju testat och den turen skulle nog rymmas på min lista över 6 konstiga saker man gjort.

För övrigt är det Molly som sätter dagordningen på backevägen och hon kan inte skriva än.

Anonym sa...

Oerhörd klarsyn från han som låtsas tro att han bestämmer. Jag är för ett mindre forum, och jag skulle helst göra en skärgårdsö. MEd lika mycket sprille, ety det främjar ärligheten mer än ett litet mailforum. Så kan man bli gråtmild också.

Anonym sa...

Jag antar utmaningen fast jag inte bloggar. Kul att läsas på nätet, kan du gissa vem jag är?

Anonym sa...

(och min URL kom inte med men här finns jag: www.smexit/ord/hj)

Hanna sa...

hm....hj....har du läst dramapedagogik? Har ingen aning vem du är, men förhoppningsvis får jag veta det...? Kul att du nappar på utmaningar dock!

Anonym sa...

Joorå, du vet mycket väl vem jag är, kära sago-Hanna :-)

Ledtråd 1: ballonger

Anonym sa...

Ballonger? hm. Och sagohanna. Har vi gått i samma klass...? Jag måste vara dum. Ballonger? en ledtråd till tack! Och gravid vekar du vara om jag hittat rätt i internetdjungeln. Kristine?

Anonym sa...

Bingo :-D
Fast på Ord heter jag hj.

Anonym sa...

Hurra! Va kul!Har tänkt på dig mkt! Nu kan vi väl "läsas" lite mer. antar att du inte har vägarna förbi i sommar ( om jag förstår saken rätt) men det skulle vara kul att ses igen. Stora kramar!