fredag, februari 09, 2007

-15 och snön gnistrar


Vad passar inte bättre än en sparktur till återvinningsplatsen och tillbaka! Molly klarade sig galant på den nya sparken och vi susade fram på de ännu inte sandade/saltade/grusade vägarna längst backen.

Som god husägare ger jag småfåglarna utanför vårt fönster mat varje dag. Dom pickar och hackar och käkar sig proppmätta på mitt lyxfoder. Tyvärr verkar skatorna också hittat guldgruvan....Och postlådan har snart snöat över ( då kanske vi kan köpa en ny/nygammal) Vinter på backevägen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är plogarns fel. Vi har en vendetta. Han plogar och jag skottar undan med asketens stil (ref. Kalla fakta om Piteå, Eriksson & Eriksson 1980) men nu har det ju varit -28 i en vecka så då får lådan vara översnöad.

Anonym sa...

go asketen go! Det är det där som är tjusningen med å bo i norrbotten. Att skotta. Funderade igår över om jag skulle ta och sopa bort lite snö från fönsterbläcket. Men jag struntade i det, och gick istället och hämtade mitt exemplar av DN på hallmattan.