måndag, februari 19, 2007

ensam på barnkulturdagar

Molly fick vara på dagis, trots betänkligheter från min sida ( lite hosta och feber i lördags). Det dåliga mammasamvetet säger DÅLIG MAMMA!!! fast pappa också jobbar. Och det kändes verkligen viktigt för mig att åka. Så jag lämnade henne alltså och hon klarade sig galant. Så Pigg och glad att hon tillochmed ramlade baklänges från en pall som fröken ursäktande ringde och berättade ( ifall jag skulle hitta en bula eler nåt) Dom är finfina på trädgården!

Barnkulturdagarna i Luleå varar i dagarna två och idag har jag sett riksteaterns I.D, hört museipedagoger från Norrbottensmuseum berätta om filbunkens hemlighet, lyssnat till utmärkta Karin Helander om barn och teater och sett Dans i norr inviga med dans runt Ivar, ca 6 månader. Fullspäckat. Och jag åt lunch på Norrbottensteatern, omgiven av skådespelarstudenter. Färgglada och högljudda år dom tomatsoppa och sallad och pratade med varandra och andra skådisar på teatern. Själv satt jag ensam tillsammans med människor jag inte kände och sa inte ett ord. Konstigt att vara ensam tillsammans med andra. Fast det var en sån dag, en asocial. Och kulturell. Och jag älskar kulturens hus i luleå. Tack för den!

Johannes är i luleå och just nu hejar han fram en seger? för Luleå hockey mot Timrå. Heja heja heja! Själv ska jag läsa senaste mama och småglutta på tv 4.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hanna och Johannes! När ni kommer till oss, kanske fredagen den 2 mars, så skulle Erling gärna vilja ha de båda filmerna tillbaka, som ni lånade av honom. Den ena heter Amelie från Montmatre och den andra Perres (hundarna). Det står tillhör Grubbström bak på filmerna. Jättesnällt om ni tar dom med er när ni kommer. Stort tack för det. Blir kul att se er igen. Ha det bra. Många hälsningar från oss fyra i Berga.

Anonym sa...

Vi skall göra ett försök att hitta dom i flyttlådorna, vi har inte packat upp film och cd-lådorna än. Annars så skickar vi dom sen med posten.

Anonym sa...

Hej igen Johannes!

Erling säger nu, att ni naturligtvis ska se filmerna först och sen skicka dom till oss med posten, för ni hinner förmodligen inte se dom innan ni kommer till Stockholm. Hoppas vi ses den 2 mars.
Ha det. Kramar från oss fyra / Ingrid.

Anonym sa...

Hej igen Johannes!

Erling säger nu, att ni naturligtvis ska se filmerna först och sen skicka dom till oss med posten, för ni hinner förmodligen inte se dom innan ni kommer till Stockholm. Hoppas vi ses den 2 mars.
Ha det. Kramar från oss fyra / Ingrid.