söndag, februari 04, 2007

söndag i sängen?

Näe, inte riktigt. Men jag fick en skön sovmorgon och söndag blev en bra dag utan huvudvärk trots några glas vin igår. Hela lördag gick som på räls och kvällen blev urtrevlig och lagom sunkig ( godis, chips, dipp, vin, öl, cigg mm) Det här med att faktiskt få prova bo här på riktigt och kunna bjuda hem folk utan att behöva ursäkta röran känns fantastiskt. Vi bor verkligen här! Shit!

Vi har övat på traditionella könsroller idag. Jag har bakat och Johannes har gjort kroppsarbete med snöskottning och kakelsättning. Det blev snyggt i källaren och på tomten och till tisdagskalaset så kommer vi att fika syltgrottor, kärleksmums och en vitchokladcheesecake. Föresten har jag köpt present nu, vad det är får ni väl veta om nån dag, när det inte är en överraskning längre.

Mitt stockholmsabonnemang har nu äntligen gått i graven, tack och lov. I blåsmark har jag stått upptryckt i ett hörn hos Jill och då ibland kunnat höra eller ringa samtal. Och åkte vi till älvsbyn eller jokkmokk eller tom småstaden så blev det alltid problem. Goodby Vodafone/Telenor! Very Welcome Halebop!
ps: samma nummer gäller fortfarande!

Och ikväll blev sparken monterad.


Här ska sparkas!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ikväll blev även snöräven/snöförn' monterad lagom till att det slutade snöa och jag kunde skotta gården för andra gången idag.

Jag och pappa har även röjt i källaren emedan hannas lillebror Erik fick måla i källaren, han skall bli målare så han fick praktisera hos oss, vilket han gjorde med ett gott resultat.

Mycket nöjd med förvandligen som källaren genomgår. Jag kan höra tick-i-tock, tick-i-tock från ett pingis bord. Tidigare såg det ut som i Katlas grotta och nu blir det ju rent av fint.

Anonym sa...

Ooo vilken snöskottningsstil var det nu Lidströms hade? asketen?

Tick-i-tock-TICK...och johannes får hämta Dannes smashade boll längst bak i rummet. Tur att ni röjt upp så att du inte behöver klättra över massa grejjer varje gång jag smashat skiten ur digeah.

Maria Kvickström Enquist sa...

Jag är också ganska bra i pingis, ser framemot att ge er en match till påsk!

Anonym sa...

Jag har faktiskt önskat mig ett beggat bord. Finns ett fräscht Stiga i Luleå för ynka tusen pix.

Kommer inte Danne ihåg att jag hade sjukt grymma servar som han aaaldrig lyckades lista ut.

Klart å betart!
Här blir det game-set-match innan Danne sagt blueberry pie.