onsdag, februari 28, 2007

egen kupe på nattåget

Ikväll bär det av. Väskorna är nästa färdigpackade, räkningarna är betalda och nu ska jag strax dammsuga med vår nya dammsugare "ultra silence" så att det känns kul att komma hem också. Molly är på dagis och jag har lite jobbgrejer som ska färdigslipas inför ett möte på tisdag. Sen är allt liksom klart för avfärd. Skönt!

Mina tonåringar i skellefteå gjorde succe igår, jag var väldigt stolt och nöjd. Nu är det kapitlet avslutat.

Går runt med lite domedagskänsla i kroppen. Vet inte vad det beror på. Det känns som att det händer en massa sorgliga hemska saker runt om mig och jag bara väntar på att det ska slå ner i mitt liv också. Det är ingen angenäm känsla direkt. Jag hoppas att det bara är min hjärna som spelar mig fula spratt. Att jag inte får ett telefonsamtal som jag inte vill ha, eller ser nåt jag inte vill se. Men livet är både svart och vitt. Och jag måste lära mig att leva mer nu. Det är hur som hellst ingen ide att oroa sig, för allt sånt står utanför min kontroll.

Så jag gör nåt istället, det brukar vara bästa medicinen mot svärta.
Tex lyssnar på Lalehs: Prinsessor.
Hon inspirerar!
KRAM

1 kommentar:

Mari sa...

Hoppas ni får en toppenhelg tillsammans med nära och kära. Många kramar från oss.