torsdag, februari 15, 2007

tjejer och bebisar på backevägen

Ikväll blir det fullt hus hos oss. En massa tjejer jag känner/umgås med kommer över med sina bebisar och hälsar på, äter mackor med gott tillbehör, dricker the/kaffe/loka och fördriver tiden på bästa sätt. Finns det hjärterum så...ibland längtar jag verkligen efter storrummet på övervåningen. Och den blivande gigantiska soffan. Men vi får hålla till i matsalen. Och kanske bära ner några stolar och sittkuddar så att alla får en plats. Nu ska jag göra en kesofetaoströra medan Molly ser på Pingu. I love my stavmixer!

Kan berätta att bilen är på mek idag, den hade tappat all olja och gubben berättade att han fick fylla på tre liter innan han kunde köra över den till verkstan. Rörmockaren har varit här hela dagen och fixat så nu blir det tvättmaskin vilken dag som hellst! Tjoho! Själv har jag handlat inför kvällen ( med hjälp av mammas bil, volvo) gjort hummus och fikat med Mari och Siri på stan.

1 kommentar:

Livet på Storgatan sa...

Du kan läsa min blogg darling..