lördag, februari 03, 2007

lördagsvisioner

Om allt går som det ska, eller som jag vill, ska vi idag:

Inhandla nya vinglas och tallrikar samt skål från duka

Beställa ny tvantenn

Fika på krokodil medan Molly sover fridfullt utanför medan Johannes fogar kaklet i tvättstugan, samt målar tak och väggar i källarn( akompanierad av Pelle)

Köpa gott billigt vin och massvis med chips och dip

Ta en uppfriskande promenad i vårsolen med ipoden som sällskap ( nyss inladdade Norah spelas för fullt-I love johannes Ipod!)

Byta från telenor till halebop utan problem då mitt abonemang avslutas idag( men behålla samma nummer)

Ha en trevlig myskväll med vänner och barn och bli lagom beruad av det billiga goda vinet och av livet och sedan somna gott i sköna sängen och vakna morgonen därpå utan huvudvärk och på ett strålande söndagshumör!

Må det bli så.....

5 kommentarer:

Anonym sa...

JA! Låt så ske. Det låter som en hel-lörrdag det. Jag hade gärna blivit "lagom beruad" med er ikväll, och som ni vet är jag ju inte den som är den när det kommer till chips heller. Saknar det.

Anonym sa...

Jag vet. Dito. Saknar att vi inte får häliga lörrdagar ihop.
Här vankas gröna OLW, vitt vin och öle. Hanna har köpt OLW Grill som är hennes nya chips. Vi har även varit på Duka och handlat fler vinglas och småtallrikar samt inhandlat en tv-box, ny antenn, kabel och kopplingar så nu rackarns blir det till att fixa. Men kanske imorgon.
Försäljarn på Wiksténs (gammelgobben) var tydlig med att "hajn sida riktes mot Älsvboijn". Så skall det bli tv igen.

Nu har Hanna farit på fika till stan. Och jag ska byta om och knalla ner i källarn.

Igår när vi for till Källbomark på 50-års kalas till Torrrgnys bror Dan så sa Molly att vi skulle till Danne. "Näe vi ska till Dan". "Till Danne" sa Molly. När hon förstod att det var en annan som hette Dan så sa hon i bilstolen "Vill träffa Danne och Sette". Fast jag svängde av E4 i Åbyn och det blev Dan istället för Danne & Sette.

Anonym sa...

Nästa gång är det bara keep on going. Molly vet vad hon pratar om!

Anonym sa...

Det ska vi göra Emma!

Anonym sa...

säger Hanna