söndag, februari 11, 2007

en hjältes fruktlösa insatser

Idag har Johannes kämpat med tv och antenner och kablar. Trotsat -15 grader och skruvat på taket med risk för fall och förfrysning. Resultat? En tv som fortfarande bara visar myrornas krig samt en ond axel och onda revben ( man måste hoppa upp på taket från balkongen och han slant) Frustrerande. Själv har jag tampats med en ung dam som mest säger ähähänäneeeoiiiioiiiähäh och slänger mat, leksaker och böcker i frustration över livet. Det går över-jag vet. Men det är något enerverande. Jag har iallafall lyckats läsa ut Historiker på typ +500 sidor. Det är frukten av ihopsnålad tid i soffa, säng, matbord och buss. Nu måste jag hitta något nytt på läsfronten. Biblioteket kallar ( jag har skuld på 50 kr för Sagor för barn över 18 år -cd bok)! det får bli imorgon innan skellefteå och regnbågsteatern. Om vi nu inte insjuknar i kräkepedimin som inträffat i blåsmark i helgen. Men jag blir sällan magsjuk.....

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hanna! Det ser rart ut hemma hos er nu, sen ni har fått iordning i rummen och i köket. Skönt att ni hunnit så pass långt iallafall. Tråkigt att det misslyckades för Jocke på taket när han skulle fixa tv-bilden. Hoppas han inte har alltför ont i axel o revben. Låna "Blindträff" imorgon 12 februari på bibblan. Polisromanen är verkligt spännande och skriven av Hans Holmér. Molly verkar redan ha kommit in i ett tidigt treårstrots. Jobbigt, men man måste stå ut, det har sin övergång. Ha det fortsatt bra och sköt om er. Kramar från oss i Berga.

Anonym sa...

Ett råd från mig som min kollega brukar säga "Ett beteende fortsätter så länge det tillåts" det är i allafall lätt för mig att säga.
Hoppas att tv snart kommer och avlastar dig lite. Bollibompa skall vara ett sånt program har jag hört!
Kram

Anonym sa...

Utveckliingsfaser är utvecklingsfaser och ngt man ska vara glad för att dom genomgår ,de små människorna, så att dom kan bli starka självständiga individer. Jag tänker på det när det ska kläs på/av osv. Men det är lättare att vara pedagogisk med andras ungar än sina egna ( man har mer tålamod i sin yrkesroll, iallafall är det så för mig) Kram på er alliphop!

Anonym sa...

Jag kan nästan höra svordomarna från installatören ändå ner hit, och ser framför mig svarta ögon och lite väl valda "hellvettes". Kallt om fätterna ochfingrarna för man kan ju inte ha handskar när man ska fippla med småsaker. Jajja. Det är som jag brukar säga: om skiten i fungerar av sig själv får den skylla sig själv!

Anonym sa...

Ett par "Gud förrbannat" med hårt rullande rrr ekade ut över Backen.

Vo jär ändå hein för nagen geud?, tänkte nog grannarna. Om dom bara visste.

Det är säkret ändå ingenting bra ikväll. Molly får se Bamse och om man sätter på nåt annat tecknat så heter det Bompa.

När jag hoppade upp från garagetaket till stora taket så missade jag väggen i frånskjutet/gungandet och gungade till och blev upphängd på understa revbenet som knakade till.

Anonym sa...

Jag hoppas bara att du hade en mjuk snöhög att landa i när du svimmade av revbensknaket.

Teve scmeve. Vad är det för fel med en god bok egentligen?

Anonym sa...

Böcker rules! Nu har jag lånat "Trotsboken" och "Sopa Lagom" för att förena nytta med nöje. Ska även läsa om jämnställdhet i förskolan Lisette, så att jag kan terra mollys lärare;) Och har jag sagt att vi har dvd. Och mååånga nya dvd filmer.